غلطک طرح دار

آشنایی با غلطک های طرح دار

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]برای خلق یک تصویری زیبا و خاطره انگیز در محیط زندگی و محل کار پیشنهاد می‌کنیم حتما رنگ آمیزی ساختمان با غلطک یا رول طرح کاغذ دیواری را امتحان نمائید.
نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار یکی از روش های نوین در هنر نقاشی ساختمان است که علاوه بر زیبایی و کیفیت به لحاظ قیمت نسبت به سایر ملزومات زیباسازی فضا مقرون به صرفه تر است.استفاده از این ابزار مشکلات اجرای کاغذ دیواری در زمان اجرا و در پایان عمر کاغذ دیواری را ندارد.
یکی از مزایای استفاده از غلطک های طرح دار از بین بردن مشکلات زیر کار می باشد. برای استفاده از غلطک های طرح دار صرفا دیدن چند فیلم آموزشی و یک تمرین کوتاه کفایت می کند.

در حال حاضر دو نوع دسته غلطک طرح دار وجود دارد:

دسته مخزن دار:
در این حالت دسته دارای یک مخزن به منظور نگهداری رنگ می باشد.

 دسته فوم دار:
در این حالت فوم نقش ذخیره سازی رنگ را برعهده دارد.

شما با خرید یک دسته  و فوم می توانید طرح های متنوع سفارش دهید .

وسایل مورد نیاز:
غلطک طرح دار ، دسته دارای فوم یا مخزن، سینی رنگ ( برای  دسته فوم دار)، رنگ های پلاستیکی یا اکلریک و ملحقات آن، دستکش لاتکس یا پلاستیکی

روش استفاده:

  • در ابتدا می بایست سطح زیرکار را آماده نمائید. (شامل بتونه و…)
  • برای کار با دسته غلطک فوم دار رنگ را به عمق پنج سانتیمتر داخل سینی رنگ بریزید.
  • دسته فوم را در رنگ قرار دهید و روی قسمت شیار دار سینی، غلطک را بچرخانید تا رنگ در تمام قسمت های فوم به صورت یکسان  نفوذ کند، این کار را می بایست چندین مرتبه تکرار نمود تا زمانی که رنگ به سراسر غلطک برسد ادامه پیدا کند.. (حتما کلیپ های آموزشی را در سایت مشاهده فرمائید)
  •  پس از آنکه از آغشته شدن کامل فوم به رنگ، غلطک طرح دار را روی دسته نصب نموده و بر روی غلطک فوم دار حرکت دهید تا تمام سطح غلطک طرح دار به رنگ آغشته شود.
  • برای کار با غلطک مخزن دار به میزان مشخص شده، مخزن را پر کنید.
  • پس از پر کردن مخزن، می بایست غلطک مخزن را چندین مرتبه بچرخانید تا سطح آن کاملاً به رنگ آغشته شود.
  • برای داشتن یک پوشش یکنواخت رنگ وطرح  از حرکت قائم  بالا به پایین استفاده نمائید تا رنگ به طور یکسان روی دیوار پخش شود. حتما هنگام استفاده از غلطک طرح دار از فشاری ملایم و یکسان در استفاده نمائید . فشار بیش از حد یا غیر یکنواخت موجب ایجاد رگه و عدم پخش یکسان رنگ می شودهمچنین درصورتی که فشار کافی نباشد طرح به خوبی روی سطح نمی نشیند.برای اینکه طرحی زیبا بر روی دیوارهای خانه تان نقش ببندد و از نقاشی با غلطک های طرح دار لذت ببرید توصیه میکنیم چندین مرتبه قبل از شروع کار روی سطوح دیگر تمرین نمائید.

 

  • حتما بعد از پایان کار به منظور افزایش طول عمر غلطک ها و سایر ادوات نقاشی آنها را شستشو دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.